De ‘tig’ is aangetikt hoor! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Evelyn Rombouts - WaarBenJij.nu De ‘tig’ is aangetikt hoor! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Evelyn Rombouts - WaarBenJij.nu

De ‘tig’ is aangetikt hoor!

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

15 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi!

Afgelopen week hebben we niet veel bezocht. We zijn bezig geweest met de afsluiting van onze minor. Hiervoor maken we een prentenboek waarin we twee kinderen onze belevingen laten vertellen. Ook een begin aan mijn eigen reflectieverslag zou gemaakt moeten worden. Dit is helaas nog niet helemaal gelukt.

Ook de muggen zijn weer helemaal terug. Mijn voet leek een waar slagveld te zijn. Het aantal muggenbultjes was niet te tellen en de jeuk niet te omschrijven.
Anne heeft mijn hangmatje opgehangen en daar heb ik veel ingelegen. Samen met Elke ´s avonds even chillen is prima te doen. Ik ga het nog missen als we straks weer thuis zijn.

Zondag was de dag van mijn verjaardag!
Zaterdagavond gingen we naar ´t Vat. Dat is een café waar we lekker wat gingen drinken. De afgelopen dagen was hier de avondvierdaagse en die werd deze avond afgesloten met een feest. Op straat stond er een grote kar met leuke muziek. Rond half 12 was die muziek afgelopen en begon er een bandje te spelen bij ´t Vat. Om 12 uur werd ik door de band naar voren geroepen en werd er voor mij gezongen. Dat was een leuke ervaring! Daarna hebben we daar nog wat gedanst en zijn we door gegaan naar Touché (discotheek).
De volgende ochtend werd er om 9 uur! (jaajaa dat lees je goed jaa 9 uur!) op mijn deur geklopt en kwamen Anne, Marlou en Veronique zingend binnen. En zag ik dat nou goed? Jaajaa papa, mama en Raoul zongen mee vanaf Skype. Nu is wakker worden niet echt mijn ding en daarom besloten we dat ik nog wat verder ging slapen en daarna zou Skypen met papa en mama. Dat hebben we dan ook gedaan.
Ik kreeg een speciale stoel met ballonnen en als cadeau een mooi vest van I <3 SU, siroop, armbandje van I <3 SU en een mooie kaart gemaakt door Marlou. Zelf had ik een lekkere chocoladetaart gekocht en daar hebben we van gesmuld. ’s Middags hebben we gechillt aan ons zwembadje. Ik ben nog nooit verkleurd op mijn verjaardag!
Rond half 6 zijn we gaan aperitieven voor het avondeten. We zijn daarna met alle huisgenootjes uit eten geweest bij JiJi’s. Ook daar werd nogmaals voor mij gezongen en kreeg ik een toetje van het huis.
Al met al moet ik zeggen dat het een zeer leuke dag was. Een verlenging van zo’n 5 uur vanwege het tijdsverschil!

Dinsdag was het tijd om afscheid te nemen van de Zumba. Vanwege bepaalde redenen was het makkelijker om nu te stoppen. Wat heb ik het leuk gehad bij de Zumba! We hadden echt een leuke leraar en de vrouwen waren aardig!
Daarna hadden we een hapjesavond. Het is namelijk Veronique haar laatste avond hier in de Archimedesstraat. We hadden koppeltjes gemaakt en met je koppeltje maakte je twee soorten hapjes. Uiteindelijk was er natuurlijk te veel eten en kunnen we daar vanavond nog eens van eten. Een spelletje mocht natuurlijk ook niet ontbreken en daarom hebben we Thirty Seconds gedaan. Dat levert toch wel echt hilarische momenten op.

Dan gaan we bijna onze laatste week in. Dat levert toch wel dubbele gevoelens op. Natuurlijk wil ik iedereen thuis weer zien, maar hier heb ik het ook naar mijn zin. Daarom gaan we er nog maar vol van genieten!

Liefs!

  • 15 April 2015 - 21:53

    Tiny:

    Breng je n eigen hangmat mee naar huis Evelyn?!

  • 15 April 2015 - 23:25

    Evelyn Rombouts:

    Jaa Tiny ik heb er eentje gekocht, maar waarschijnlijk gaat eerst een vriendinnetje hem lenen. Die komt namelijk hier naartoe als ik weg ga, maar hij komt sowieso naar Zundert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Hallo allemaal, Ik ben Evelyn Rombouts en studeer momenteel Pabo aan de Fontys in Tilburg. Het derde jaar is het jaar waarin je moet gaan kiezen voor een Minor. Mijn keuze is gevallen op de minor Study Abroad. Dit houdt in dat je acht werken stage gaat lopen in het buitenland. Toen heb ik besloten om naar Suriname te gaan. Op 29 januari vertrek ik met twee vriendinnetjes, Anne en Marlou, naar Suriname. Vanaf dan ga ik proberen zoveel mogelijk op deze site te plaatsen. Groetjes, Evelyn

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6148

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 25 April 2015

Voorbereidingen

Landen bezocht: